2009年2月25日 星期三

信。

以下內容,截取自... 班傑明寫給她女兒的一封信。

也是整部電影裡面,我覺得最棒的部分。

To be whoever you want to be.

There is no time limit, start whenever you want.

You can change or stay the same.

There are no rules to this thing.

We can make the best or the worst of it.

I hope you make the best of it.

And I hope you see things that startle you.

I hope you feel things you never felt before.

I hope you meet people with a different point of view.

I hope you live a life you're proud of.

If you find that you're not, I hope you have the strength

to start all over again.

文字很簡單,但是很勵志。

有人說這部電影太悶了... 太慢了...

但是,我不得不說,這部電影,很有內容,值得細細品味。

3 則留言:

匿名 提到...

這麼有水準,英文耶..我來把他平民化
去當你想當的任何人
沒有時間限制,你想啥時開始就啥時開始
你可以改變或是保持不變
這件事沒有任何規則
我們可以盡力做好或是也可以做得很糟
我希望你能盡力做好
並且我希望你看到令你驚訝的東西
我希望你能感受到以前未曾感受的東西
我希望你能以不同的觀點來認識人
我希望你過令你自豪的生活
如果你發現你並不能,我希望你能有力量去重新來一次

匿名 提到...

樓上翻的不錯...
不過就翻譯上可能還翻的不夠優美~
ㄏㄏ~

匿名 提到...

我只想要平民化
平民百萬富翁 耶!